کد خبر: 121414996
تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مرداد 1396
خانه » سایت های خبری » آرتنا » شب خاطره ما 13 نفر
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
به همت حوزه هنری شهرستان بیجار؛

به گزارش چی 24 به نقل از آرتنا:

به گزارش سرویس هنر پایداری«آرتنا»،در این شب خاطره که نخستین شب خاطره سال 96 دفتر حوزه هنری بیجار محسوب می گردد رزمندگان، جانبازان و خانواده های رزمندگان دانش آموز بسیجی عضو گروه ما 13 نفر داوطلب اعزام به  جبهه های حق علیه باطل در محل تالار نور سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این برنامه آزاده گان ابوالفتح نصرا... زنجانی ، محمد تقی کریمی ، ابوالقاسم تختی ، محمود بیات غیاثی و مسعود سردار زاده برادر شهید مهرداد سردار زاده از گروه ما 13 نفر به بیان خاطرات خود از نحوه شکل گیری گروه ، حضور در جبهه و دوران اسارت خود پرداختند .
در دوران جنگ 13 نفر از دانش آموزان یکی از مدارس بیجار به منشور دفاع از وطن با مراجعه به سپاه بیجار درخواست اعزام به جبهه را مطرح می کنند که بدلیل سن کم مورد پذیرش قرار نمی گیرد . گروه تصمیم  
می گیرد خود اقدام نمایند . مینی بوسی  را اجاره نموده و به یزد می روند و در آنجا موفق به اعزام می گردند در عملیات والفجر مقدماتی این گروه در جنگ حضور می یابند که در آن عملیات 6 نفر شهید ، یک نفر جانباز و 6 نفر به اسارت در می آیند که در اسارت نیز با شهبد ابو ترابی مأنوس می گردند .  
خاطرات این رزمندگان مملو از رشادت بود . هرچند گروه سعی می کرد به سادگی از کنار رشادت های خلق شده خود بگذرد اما زمانی که از خاطرات شهیدان عضو گروه شهید جعفر رضایی که فیلم شیار143 بر اساس زندگی آن شهید ساخته شد ، شهید کمال حبیبی ، شهید مهرداد سردارزاده ، شهید محمد جعفری خودلان ، شهید محسن الوندی ، شهید حسین خسرویان صحبت می شد اشک های خانواده شهداء حاضر در جمع ، حضار و راویان را همنوا می نمود و به راحتی می شد حضور شهداء را در جمع احساس نمود .
حسین نصراله زنجانی سرپرست حوزه هنری بیجارنیز در این شب خاطره  با بیان اینکه زنده نگه داشتن و یاد آور شدن رشادت های دلیر مردانی چون ۱۳ دانش آموز بیجاری کمترین وظیفه ای است که بر دوش همگان است گفت: نسل جوان باید از این رشادت ها آگاه شود . تعدادی دانش آموز از مدرسه طالقانی و شهید بهشتی بیجار همصدا می شوند تا برای پاسداری از کیان و انقلاب به نبرد با متجاوز بپردازند . راه ها ی بسته شده مانع آنان نمی شود ازبیجار به یزد می روند . 900 کیلومتر مسیر را طی می کنند تا به مرکز ایران بروند و از آنجا اعزام شوند.
این پژوهشگر و نویسنده کتاب های خاطرات دوران دفاع مقدس در ادامه با طرح اسن سؤال که این شور و دلدادگی از چیست ؟ افزود : در تمامی دوران های مختلف و جنگ های صورت گرفته جهان شما جستجو کنید نمونه ای مانند رشادت های فرزندان این آب و خاک را نخواهید یافت . گروه 13 نفر در جهان تنها یک گروه است و آن هم متعلق به رشادت فرزندان این آب و خاک و از فرزندان وادی دلاورمردی ها بیجار .  
 
سپس  محمد سلیمانی مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کردستان با تشکر از خانواده های این ۱۳ نفر خاطر نشان کرد: سهم خانواده ها در تربیت چنین فرزندانی بسیار مهم است .  این دانش آموزان در دل خانواده های با ایمان و دامن مادرانی پاک و پدرانی زحمت کش رشد و تعالی یافتند که توانستند نام خود را بر تارک این مرز و بوم جاویدان و ماندگار کردند.
در پایان مراسم از کتاب محبت پنهان نوشته ی محمد تقی کریمی یکی از ۱۳ نفر نیز رونمایی و با اهدایی لوح از خانواده های این شهیدان و رزمندگان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین